17 lipca 2016

La Guinguette - letni bal

La Guinguette

 by Florence Miailhe


Moje ostatnie odkrycie to La GuinguetteSzczególnie spodobała mi się ta, odkryta przypadkiem, nad brzegiem Loary : La Guinguette à Rochecorbonprzenosząc mnie w czasie. 

Już dawno nie widziałam tylu osób starszych tak wystrojonych, piszę starszych, ponieważ były to kobiety i mężczyźni w podeszłym wieku, a ubrani tak, jak ja jeszcze nigdy w życiu się nie odważyłam.

Panie : wysokie szpile, modne okulary, krótkie sukienki, gole plecy, wielkie dekolty i fryzury prosto od fryzjera, a Panowie : muszki, krawaty, koszule w wieże Eiffla, pięknie ułożony wąs i włosy - jeśli jeszcze takowe posiadali. 
Kapelusze, błyskotki i co tylko jeszcze można wyjąć z szafy by się podobać i dobrze bawić! Nie napiszę, że to kiczowate, bardziej, że bardzo pozytywne, że ludzie w tym wieku bawią się i niczym nie przejmują!

Poza tym miejsce jest zazwyczaj pięknie położone, kolorowe lampki zwisają z drzew, stoły są przykryte czerwoną ceratą w kropki, muzyka gra i jak to mówią Francuzi ambiance est bon enfant!

 by saveursdunet.com


Co to jest la guinguette

Nazwa pochodzi prawdopodobnie od białego wina w dobrej cenie zwanego guinguet.

Teraz nazywa się tak miejsca nad brzegiem rzeki, otwarte głównie w okresie letnim, gdzie można coś zjeść, wypić i przede wszystkim uczestniczyć w balu, dostępnym cenowo i często tematycznym (rock, salsa...).
Można też miło spędzić czas w gronie rodziny lub przyjaciół. 

Jeśli nie jesteście sobie w stanie wyobrazić atmosfery tego miejsca pomyślcie o obrazach Renoira...

A.Renoir, "Bal w Le Moulin de la Galette", 1876 


Dlaczego Wam o tym piszę? 
Bo mi się spodobało!

Patrzyłam z zachwytem na kobiety o wiele starsze ode mnie i nadal tętniące życiem. A jeśli uważacie, że jesteście na to za młodzi to zapamiętajcie nazwę na emeryturę! :)))

Oczywiście w tej chwili można znaleźć wiele guinguette nad brzegami rzek. Nie wszędzie jest ten sam klimat, czasem to młodzieżowe miejsca z leżakami i tyle, które też lubię, ale nie o tym jest ten post.

W Paryżu les guinguettes są TU. Niestety nie byłam jeszcze w żadnej z nich.

Do zobaczenia? ^^

1 komentarz: